Anka K Anka K
869
BLOG

Mamusiu, Tatusiu wyłączcie laptop, telewizor

Anka K Anka K Społeczeństwo Obserwuj notkę 0

List kilkunastomiesięcznego chłopca do rodziców:

 

"Mamusiu, Tatusiu tak bardzo chciałabym z Wami porozmawiać, chociaż nie umiem jeszcze dobrze mówić.

Kiedy próbuję coś Wam powiedzieć, to włączacie mi bajkę. Wtedy zapominam, co chciałem Wam powiedzieć. Na ekranie widzę tajemniczy świat dziwnych ludzików. Muszę być czujny, bo obrazy tak szybko zmieniają się.

obraz

Jak znudzi mi się filmik, to mogę nacisnąć "guziczek" i mam inny, jest ich tak dużo.  Ciekawiej jest patrzeć, jak dzieci na ekranie się bawią, niż samemu ułożyć wieżę z klocków.

child

Wieczorem na dobranockę oglądam bajeczki . Nieraz w nocy budzę się. Dlaczego wtedy boli mnie główka? Lubię, jak mi pozwala zobaczyć ulubioną kreskówkę, abym szybciej znowu zasnął.

baby

Nieraz mam takie piękne „kolorowe sny”, wszyscy się mnie boją, jestem TAKI silny , jak superman.

superman

Mamusiu, Tatusiu, chodźmy na spacer, a potem poczytajcie mi książeczkę. 

 

 *********************************

Przypisy:

  • Dwulatek posadzony przed telewizorem zastyga w skupieniu. W domu zapada cisza... http://www.edziecko.pl/male_dziecko/1,79340,3850469.html
  • „... od niedawna Baby TV Polska czy MiniMini lecą w wielu kablówkach na okrągło. Tymczasem według Amerykańskiej Akademii Pediatrii dzieci poniżej 24 miesiąca życia nie powinny w ogóle oglądać telewizji. - Programy tego typu głoszą, że pomagają w rozwoju dzieci. Są to twierdzenia zupełnie bez pokrycia - mówi dr Christakis. - Co gorsza, badania naukowe dowodzą, iż jest wręcz przeciwnie - oglądanie jakiejkolwiek telewizji przez dzieci poniżej drugiego roku życia nie tylko im nie pomaga, ale wręcz szkodzi.”
    http://wyborcza.pl/1,75400,12422971,Telewizja_nie_dla_dzieci.html#ixzz2pYl0UF3E
  •  Angeline Lillard i Jennifer Peterson z wydziału psychologii Uniwersytetu Wirginii badali, jaki wpływ na umiejętność skupienia, rozwiązywania problemów, kreatywność maja kreskówki, w których występuje szybka zmiana animowanych scen. Psycholodzy udowodnili, że oglądanie kreskówek ma negatywny wpływ na koncentrację i kreatywność dziecka. Małe dzieci, które oglądają więcej bajek zwykle mają bardziej ubogie słownictwo od rówieśników, którzy mniej czasu spędzają przed ekranem TV. http://pediatrics.aappublications.org/content/early/2011/09/08/peds.2010-1919.full.pdf
  • Oglądanie przez maleńkie, kilkumiesięczne dziecko telewizji może stać się przyczyną zaburzeń snu (kłopotów z zasypianiem, częstego budzenia się i płaczu przez sen). Jest to związane z nadmiarem emocji, jakie wywołuje kolorowy, migoczący i poruszający się obraz na ekranie. U niektórych dzieci może nawet wywołać napad padaczkowy.” http://fajnamama.pl/dziecko-przed-telewizorem/
  • „Bajki są bardzo głośne, przekolorowane, naszpikowane irytującymi dźwiękami i wartką akcją. Niekiedy wystarczy kilka minut przed ekranem telewizora, aby nabawić się potwornego bólu głowy.” http://dzieci.pl/kat,1024261,opage,2,title,Kreskowki-oglupiaja-dzieci,wid,
    13783867,wiadomosc.html?smgputicaid=611f65
  • „W 1994 roku naukowcy przeanalizowali setki badań obejmujących tysiące dzieci, na podstawie których doszli do wniosku, że dzieci oglądające w telewizji sceny przemocy stają się bardziej agresywne.” http://kobieta.onet.pl/dziecko/male-dziecko/madrzejsze-dzieki-tv/9ztjd
  • Michel Desmurget, Teleogłupianie. O zgubnych skutkach oglądania telewizji (nie tylko przez dzieci), wyd. 2012

 

Anka K
O mnie Anka K

Interesuję się współczesną historią, psychologią społeczną i turystyką.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo